PARTYINFO
DIGITALISM
Datum konání: |
20.12.2007 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Digitalism (de), Midi Lidi |
Rockeři a raveři spojte se - přijíždí Digitalism
Nejžhavějším trendem na současné klubové scéně je křížit taneční hudbu s rockem. Mezi projekty, které pomáhaly překlenout propast mezi těmito žánry byla i dvojice Digitalism, která vystoupí 20. prosince v pražském Paláci Akropolis v rámci večera Euroconnections. Leckdo je považuje za Francouze, což jim možná lichotí, ale Jens Moelle a Ismail Tuefekci pochází z německého Hamburgu, kde se potkali v místním DJském obchodě. K Francii je přesto váže hned několik silných pout. Jejich hlavní inspirací je pařížský house 90.let a obzvláště Daft Punk. Zvuk modulovaných elektronických kytar, s nimiž přišli na albech Discovery a Human After All inspiroval celou generaci tvůrců elektronické hudby a Digitalism také nezůstali ušetřeni. Jejich další důležitou vazbou na Francii je pařížský trendy label Kitsuné, kolem kterého se soustředí smetánka současné klubové elektroniky jako jsou skupiny Hot Chip nebo Cut Copy. Své singly tam vydali i Klaxons, které hudební tisk překřtil na věrozvěsty stylu nu-rave, který oživuje slavné časy klubové hudby počátku 90.let. I Digitalism často dostávají tuto nálepku, ale raději slyší na electro-punk. Důvod je nasnadě - jejich skladby se vyznačují punkovou jednoduchostí a poznávacím znakem jsou riffy modulovaných elektrických kytar. Už od debutového singlu Zdarlight naplňují ambice stát se největší elektronickou kapelou současnosti, což potvrdilo i velmi dobře přijaté debutové album Idealism. Unavení dinosauři Chemical Brothers nebo Underworld se musí mít na pozoru, popularita Digitalism s každým dalším singlem stoupá. Své skladby neposkytují příliš rádi k remixování, sami jsou naopak vyhledávaní autoři remixů a vyřádili se na písních od Klaxons, Depeche Mode, Tigy, The Futureheads a také Daft Punk. Na večeru Euroconnections se představí také moravská elektronická úderka Midi Lidi. Na domácí klubové scéně nebyl letos pozoruhodnější projekt, pod heslem "existenciální electro s lidskou tváří" spojují archaicky znějící elektronickou hudbu s vtipnými českými texty. Součástí kapely jsou i tři VJové, kteří se starají o vizuální stránku projektu. Koncertní podoba jejich albového debutu Čekání na robota si v Paláci Akropolis odbude svoji derniéru.
DIGITALISM BIO:
Počátky skupiny Digitalism se datují na začátek nového tisíciletí, kdy se Jens Moelle a Ismail Tuefekci potkali v hamburském DJském obchodě nad krabicí desek. Mladí DJové zjistili, že jsou zaplaveni hromadou neoriginální hudby a shodli se na tom, že když chtějí ve svých mixech hrát něco opravdu dobrého, nezbude jim nic jiného než si to sami natočit. Sdílená láska k francouzské elektronice 90.let a nezávislému rocku je přivedly ke společné práci a z prvních pokusů vznikly pirátské taneční remixy skladeb od The White Stripes nebo The Cure. Protože písně měly úspěch, Jens a Ismail se zavřeli do bunku z 2.světové války, který používají jako studio dodnes a na konci roku 2003 z něho vypustili skladby Zdarlight a Idealistic. Druhá jmenovaná se dostala do ruky Gildase Loaëce z pařížského hudebně-módního labelu Kitsuné. Když viděl jaké nadšení vzbudila u kluberů, okamžitě Digitalism zkontaktoval a nabídl jim smlouvu. Singly se zmíněnými skladbami začali hrát DJové po celém světě a Zdarlight se stal jedním z největších tanečních hitů léta roku 2005. Hamburská dvojice si pomalu začala zvykat na obdiv a slávu. Ani jedno z toho zatím neskončilo, spíše naopak. Letos v červnu vydali debutové album Idealism, označované hudebním tiskem za vlajkovou loď nové generace klubových producentů nezatížených klišé slavné minulosti. Popularitu Digitalism podpořil úspěšný singl Pogo a DJský mix Rock The Rave, který natočili pro časopis Mixmag. Není divu, že jim odborníci předvídají kariéru v měřítku The Chemical Brothers nebo Daft Punk, jejich originální zvuk má obrovský potenciál překračovat hranice mezi klubovou hudbou a rockem.
MIDI LIDI BIO:
Elektronický projekt MIDI LIDI vznikl jako světlá odnož temnějšího hudebního tělesa Krásný Stěhovák Gerard & Sexuální Nábytek ve spojení s video-kamarády z Fiume. Hrají elektronickou hudbu ve svébytném stylovém mixu doprovázenou odsekávanými zpěvy českých textů. Midi persony jsou navíc známé v českém kulturním světě jako filmaři (Petr Marek - Láska shora 2002, Nebýt dnešní 2005, hudba k filmu Mistři), divadelní performeři (Prokop Holoubek a Petr Marek - Dekadentní divadlo Beruška) a vizuální umělci (Filip Cenek, Magdalena Hrubá, Markéta Lisá, Jan Šrámek – aka VJ Kolouch).
V Paláci Akropolis vystoupí 20.prosince německá elektronická skupina Digitalism. Jens Moelle a Ismail Tuefekci patří k absolutní světové špičce na poli současné taneční hudby. Svůj styl nazývají electro-punk a kříží v něm klubovou elektroniku s postupy nezávislého rocku. V posledních dvou letech udávali směr vývoje taneční hudby sérií úspěšných singlů a letos jejich snaha vyvrcholila vydáním úspěšného alba Idealism. Začínali jako DJové, ale brzy zjistili, že vlastně nemají co hrát. "Řekli jsme si, že jestli chceme do našich setů něco opravdu dobrého, budeme si to muset natočit sami," říká Moelle.
DIGITALISM BIO:
Počátky skupiny Digitalism se datují na začátek nového tisíciletí, kdy se Jens Moelle a Ismail Tuefekci potkali v hamburském DJském obchodě nad krabicí desek. Mladí DJové zjistili, že jsou zaplaveni hromadou neoriginální hudby a shodli se na tom, že když chtějí ve svých mixech hrát něco opravdu dobrého, nezbude jim nic jiného než si to sami natočit. Sdílená láska k francouzské elektronice 90.let a nezávislému rocku je přivedly ke společné práci a z prvních pokusů vznikly pirátské taneční remixy skladeb od The White Stripes nebo The Cure. Protože písně měly úspěch, Jens a Ismail se zavřeli do bunku z 2.světové války, který používají jako studio dodnes a na konci roku 2003 z něho vypustili skladby Zdarlight a Idealistic. Druhá jmenovaná se dostala do ruky Gildase Loaëce z pařížského hudebně-módního labelu Kitsuné. Když viděl jaké nadšení vzbudila u kluberů, okamžitě Digitalism zkontaktoval a nabídl jim smlouvu. Singly se zmíněnými skladbami začali hrát DJové po celém světě a Zdarlight se stal jedním z největších tanečních hitů léta roku 2005. Hamburská dvojice si pomalu začala zvykat na obdiv a slávu. Ani jedno z toho zatím neskončilo, spíše naopak. Letos v červnu vydali debutové album Idealism, označované hudebním tiskem za vlajkovou loď nové generace klubových producentů nezatížených klišé slavné minulosti. Popularitu Digitalism podpořil úspěšný singl Pogo a DJský mix Rock The Rave, který natočili pro časopis Mixmag. Není divu, že jim odborníci předvídají kariéru v měřítku The Chemical Brothers nebo Daft Punk, jejich originální zvuk má obrovský potenciál překračovat hranice mezi klubovou hudbou a rockem.
MIDI LIDI BIO:
Elektronický projekt MIDI LIDI vznikl jako světlá odnož temnějšího hudebního tělesa Krásný Stěhovák Gerard & Sexuální Nábytek ve spojení s video-kamarády z Fiume. Hrají elektronickou hudbu ve svébytném stylovém mixu doprovázenou odsekávanými zpěvy českých textů. Midi persony jsou navíc známé v českém kulturním světě jako filmaři (Petr Marek - Láska shora 2002, Nebýt dnešní 2005, hudba k filmu Mistři), divadelní performeři (Prokop Holoubek a Petr Marek - Dekadentní divadlo Beruška) a vizuální umělci (Filip Cenek, Magdalena Hrubá, Markéta Lisá, Jan Šrámek – aka VJ Kolouch).