PARTYINFO
ELEKTRA
Datum konání: |
08.11.2014 - sobota |
Místo konání: |
Brno - Fléda |
DJs: |
Main stage: Adam Beyer (Swe), Orbith, Džejár, Upgrade, Paul Hubiss We love the boat bar stage: Yamakomba (Sk), Javas, Manack, Siesta, Flytech |
Info: |
http://www.facebook.com... |
Popis: |
Vstupenky do 30.9. za 450,- / pak 490,- / 530,- na místě |
Od druhé poloviny devadesátých let jsme v technu uznávali jen jediného krále. Byl to Adam Beyer. Pro jeho placky si do Vídně jezdili všichni DJs, kteří chtěli hrát současné techno. Vinyly Drumcode hrály na každé párty a švédská škola platila za značku nejvyšší kvality. Od té doby uplynulo snad 15 let a pozice značky Drumcode se jen víc a víc upevnila. Beyerův úspěch možná budí závist, on sám ale stále zůstává skromným člověkem, jehož hlavní vášní je hudba.
Snad každý umí zanotovat hlavní motiv Oxygéne IV od J. M. Jarrého. Malému Adamovi tato skladba z matčiny diskografie učarovala natolik, že ji později zmínil jako zásadní věc, která v něm nastartovala lásku k elektronické hudbě. V pěti letech chtěl být bubeníkem v kapele a proto začal trénovat, ve dvanácti už měl mnohem více jasno - pořídil si gramofony Technics a mixpult. Dalším zlomovým okamžikem bylo, když mu spolužák Peter Benisch o několik let později představil sampler. A trvalo ještě dalších pár let, než se tito dva nerozluční kamarádi potkali s Joelem Mullem. Světová technoscéna zakrátko pozná sílu švédské oceli.
A zatímco americké klubové techno scéně kraloval Josh Wink s acidovým zvukem značky Ovum, ze severské továrny Drumcode mířily do světa temné industriální kompozice s dosud neslýchaně silným zvukem. Cari Lekebusch, Lenk, Thomas Krome - to je jen několik jmen, kterým jsme si navykli říkat "švédská škola". Její vliv na českou techno scénu byl vpravdě zásadní - žádný z předních DJs nezapomínal ve svém setu na řádný švédský náklad a severská jména byla vítaná na nejprestižnějších akcích jako například Orion Hall.
Na slávě značky Drumcode má podíl předevšim Beyerův cit pro objevování nových talentů. Vzpomínáte na Olivera Ho? Právě jeho Chasm EP se objevilo jako osmý počin s typickým "déčkem" uprostřed. A protože škatulka techno začala být Beyerovi po krátké době moc těsná, vznikají pod jeho taktovkou další labely - Code Red pro propracované techno kompozice a Truesoul pro skutečně extra jemnou taneční elektroniku. Zde také vychází kritikou velmi ceněné Beyerovo EP Ignition Key.
Adam Beyer je tak aktivní, že mu vlastní jméno nestačí a pořizuje si hned několik pseudonymů. Mezi ty známější patří např. Mr.Sliff, Conceiled Project, Mould Impression či Tall Guy, celkově jich ale existuje daleko víc. Kromě řízného techna se zabývá i mixováním a produkcí stylu, jehož popularita má teprve přijít - klasického poctivého deep house. Sám k tomu říká, že ne vždy je nálada rozmlátit klub ostrým technem, proto si pořizuje desky všech různých stylů. Určitý posun u něj můžeme sledovat i v minulých letech, kdy do svých setů zařadil propracované minimalistické kompozice. V žádném případě se však nedá říct, že by Beyer začal hrát minimal. Zůstává věrný technu s pořádně ostrým rytmem a pracovitou hutnou basou.
Do Česka přijede zahrát poprvé v klubovém prostředí a bude to právě noc Elektra, kterou švédský král techna poctí svou návštěvou.