PARTYINFO
LUSINE
Datum konání: |
15.04.2010 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - NoD |
Live: |
Lusine, Fieldhead |
Popis: |
vstup 220/280 czk |
1 čtenář Techno.cz byl na této akci
|
Lusine: "Otravuje mě, že lidé neberou pop vážně"
Ahoj Jeffe, za pár dní budeš vystupovat v Praze. Bude to pro tebe první návštěva tohoto města?
Ano a moc se na to těším. Akorát bych si přál mít víc času.
Co si představíš, když se řekne Praha nebo Česká Republika? Tohle je možná trochu hloupá otázka, ale sama znám několik lidí z USA, kteří nevědí například ani to, kde se tahle země nachází.
Já jsem byl v České republice před pár měsíci a to v Brně. Nevím přesně, co jsem si představoval, ale bylo to celkem pěkné město a myslím, že tak nějak podobně jsem to očekával.
Proč Lusine a co to vlastně znamená? Jestli si dobře vzpomínám, tak tvůj debut v roce 1999 byl pod názvem L'usine a poté už jen Lusine bez apostrofu.
Ano, začínal jsem s francouzskou verzí Továrna, ale záhy na to jsme vyhodili ten apostrof kvůli jednoduššímu vedení v katalogu labelu Ghostly International.
Od vydání tvého debutového alba se stejným názvem L'usine jsi udělal velkou spoustu různorodé a pestré muziky včetně remixů. Přesto je tvoje poslední album z minulého roku s názvem A Certain Distance trochu jiné. Rozhodně není tak deep. Jaký na to máš názor a jak to vnímáš ty sám?
Myslím, že je trochu míň abstraktní, ale to vnímám jako přirozený vývoj. Někteří lidé slyší mojí tvorbu z minulých let a pak jim pochopitelně, ve srovnání s novým albem, přijdou ty odlišnosti více než zřejmé. Pro mě to je ale mnohem víc o stalém vývoji. A hudebně jsem se začal víc zajímat o verše a refrénní strukturu s jasným vokálem, než o typický elektronický postup s abstraktními vokálními fragmenty. Myslím, že je zde co prozkoumávat, což moc lidí nedělá, přestože existuje celkem dost experimentální elektronické hudby.
Do recenze zmiňovaného alba A Certain Distance jsem napsala, že bych byla opravdu šťastná, když by každý pop zněl jako tohle. Ale možná to pro tebe může být i urážka, spojovat tvou hudbu s popem...
Není. Beru to jako kompliment, protože mám pop music rád. Jsem už otrávený z toho, jak lidé neberou pop music vážně nebo řeší co a jak by se s tím dalo udělat. Tvoje reakce je vlastně to, čeho se snažím dosáhnout.
No každopádně to je velmi pěkné album a skladbu s názvem Dvě tečky či body (originální název je Two Dots) lidé v České Republice často slýchávají z rádia. Proč ale dvě tečky a ne třeba tři?
To je Vilji (pozn.Vilja Larjosto je zpěvačka v této skladbě) text, takže by nejlépe odpověděla sama. Ta idea však je v geometrickém znázornění milostného trojúhelníku. Jsou-li dva body, v tomto případě lidé, spojeny dohromady a další bod, člověk, do toho vstoupí, aby toto spojení změnil nebo narušil, kdo je za to zodpovědný?
Vím, že děláš také hudbu k filmům. Musí to být zajímavá práce. Koukat se na různé obrazy, záběry a přemýšlet o hudbě, která by je učinila ještě více intenzivními, sugestivními, a nebo jen hledat ten správný zvukový podklad pro určité scény. Mě by ale zajímala opačná situace. Jaké obrazy, záběry nebo scény vidíš ty sám, když posloucháš či tvoříš svojí vlastní hudbu? Jaký žánr?
No, často myslím na to jak hraju v klubu plném tančících lidí, nebo vzpomínám na své minulé vztahy, či vztahy které doufám budu mít a to mě inspiruje. Myslím, že tohle je mi také inspirací při tvorbě filmové hudby, k výběru hudby hodící se k dané situaci pro mě samotného.
Máš nějakou speciální projekci pro svoje vystoupení a budeme mít šanci ji vidět tady v Praze?
Myslím, že budou pouštět video k Two Dots, které dělala Britta Johnson, ale jinak vůbec netuším, co dalšího se na plátně bude hýbat...
O.K. Děkuji moc za tvoje odpovědi a čas. Těším se a myslím, že rozhodně nejsem sama, slyšet tě naživo ve čtvrtek 15.4.
Děkuji!
Americký projekt Lusine po Brně také v Praze
Již ve čtvrtek se v prostoru NOD nad klubem Roxy představí americký projekt Lusine. Proč si změnil název, jak je to s tím popem a jak se těší do Prahy? Ptala se Nika 77.
Ano a moc se na to těším. Akorát bych si přál mít víc času.
Co si představíš, když se řekne Praha nebo Česká Republika? Tohle je možná trochu hloupá otázka, ale sama znám několik lidí z USA, kteří nevědí například ani to, kde se tahle země nachází.
Já jsem byl v České republice před pár měsíci a to v Brně. Nevím přesně, co jsem si představoval, ale bylo to celkem pěkné město a myslím, že tak nějak podobně jsem to očekával.
Proč Lusine a co to vlastně znamená? Jestli si dobře vzpomínám, tak tvůj debut v roce 1999 byl pod názvem L'usine a poté už jen Lusine bez apostrofu.
Ano, začínal jsem s francouzskou verzí Továrna, ale záhy na to jsme vyhodili ten apostrof kvůli jednoduššímu vedení v katalogu labelu Ghostly International.
Od vydání tvého debutového alba se stejným názvem L'usine jsi udělal velkou spoustu různorodé a pestré muziky včetně remixů. Přesto je tvoje poslední album z minulého roku s názvem A Certain Distance trochu jiné. Rozhodně není tak deep. Jaký na to máš názor a jak to vnímáš ty sám?
Myslím, že je trochu míň abstraktní, ale to vnímám jako přirozený vývoj. Někteří lidé slyší mojí tvorbu z minulých let a pak jim pochopitelně, ve srovnání s novým albem, přijdou ty odlišnosti více než zřejmé. Pro mě to je ale mnohem víc o stalém vývoji. A hudebně jsem se začal víc zajímat o verše a refrénní strukturu s jasným vokálem, než o typický elektronický postup s abstraktními vokálními fragmenty. Myslím, že je zde co prozkoumávat, což moc lidí nedělá, přestože existuje celkem dost experimentální elektronické hudby.
Do recenze zmiňovaného alba A Certain Distance jsem napsala, že bych byla opravdu šťastná, když by každý pop zněl jako tohle. Ale možná to pro tebe může být i urážka, spojovat tvou hudbu s popem...
Není. Beru to jako kompliment, protože mám pop music rád. Jsem už otrávený z toho, jak lidé neberou pop music vážně nebo řeší co a jak by se s tím dalo udělat. Tvoje reakce je vlastně to, čeho se snažím dosáhnout.
No každopádně to je velmi pěkné album a skladbu s názvem Dvě tečky či body (originální název je Two Dots) lidé v České Republice často slýchávají z rádia. Proč ale dvě tečky a ne třeba tři?
To je Vilji (pozn.Vilja Larjosto je zpěvačka v této skladbě) text, takže by nejlépe odpověděla sama. Ta idea však je v geometrickém znázornění milostného trojúhelníku. Jsou-li dva body, v tomto případě lidé, spojeny dohromady a další bod, člověk, do toho vstoupí, aby toto spojení změnil nebo narušil, kdo je za to zodpovědný?
Vím, že děláš také hudbu k filmům. Musí to být zajímavá práce. Koukat se na různé obrazy, záběry a přemýšlet o hudbě, která by je učinila ještě více intenzivními, sugestivními, a nebo jen hledat ten správný zvukový podklad pro určité scény. Mě by ale zajímala opačná situace. Jaké obrazy, záběry nebo scény vidíš ty sám, když posloucháš či tvoříš svojí vlastní hudbu? Jaký žánr?
No, často myslím na to jak hraju v klubu plném tančících lidí, nebo vzpomínám na své minulé vztahy, či vztahy které doufám budu mít a to mě inspiruje. Myslím, že tohle je mi také inspirací při tvorbě filmové hudby, k výběru hudby hodící se k dané situaci pro mě samotného.
Máš nějakou speciální projekci pro svoje vystoupení a budeme mít šanci ji vidět tady v Praze?
Myslím, že budou pouštět video k Two Dots, které dělala Britta Johnson, ale jinak vůbec netuším, co dalšího se na plátně bude hýbat...
O.K. Děkuji moc za tvoje odpovědi a čas. Těším se a myslím, že rozhodně nejsem sama, slyšet tě naživo ve čtvrtek 15.4.
Děkuji!
Americký projekt Lusine po Brně také v Praze
LUSINE A DVĚ TEČKY
Jeff McIlwain aka Lusine je dobrý příkladem toho, jak dělat přes deset let elektronickou hudbu a přitom se nenechat strčit do nějaké škatulky. Rodák z Texasu vystudoval v roce 1998 kalifornský institut CalArts, se zaměřením na elektronickou hudbu dvacátého století a zvukový design pro filmovou hudbu. Získané znalosti pak v praxi využil při komponování hudby pro filmy Snow Angels z roku 2008 (režie David Gordon Green, hrají Kate Beckinsale a Sam Rockwell) a Linewatch z roku 2009 (režie Kevin Bray, hrají Cuba Gooding Jr. a Omari Hardwick).
Poté, co se přestěhoval do Seattlu, začal vydávat na prestižním americkém labelu Ghostly International (mj. Dabrye, Matthew Dear, The Sight Below). V jednom z rozhovorů se Lusine přiznal, že v mládí poslouchal Led Zeppelin, Depeche Mode, Nine Inch Nails i The Cure, prostě všechno, co poslouchá každý normální puberťák. Zásadní zlom nastal až na střední škole, když na jednom školním rádiu poprvé slyšel breakbeat a house. Nic podobného do té doby neslyšel a postupem času jeho fascinace přerostla až v touhu dozvědět se, jak takovou hudbu může zkomponovat sám.
Samotný název projektu má dva možné výnamy, v arménském jazyce znamená "měsíc", po přidání apostrofu je to ve francouzšině "továrna" (L'usine - pod tímto názvem také debutoval v roce 1999). Někde mezi lunárním ambientem a hlukem tovární haly se nachazí i výsledný zvuk tohoto jednočlenného projektu. Experimentální strojové techno v měsíčních paprscích, propracovaná elektronika s robotický vokálem v tom nejjemnějším balení. Na jeho zatím poslední řadové desce A Certain Distance se ještě více přiklonil k jemnějším polohám a vznikla tak kolekce výrazných, hřejivých a zároveň i chytlavých songů, které se nečekaně dobře poslouchají jak v klubu, tak i doma. Experimental pop electronic pro 21. století. McIlwain také přispívá na nejrůznější kompilace nebo remixuje spřízněné projekty (mj. na labelech Mute, !K7, Kompakt, Asthmatic Kitty a Shitkatapult.)
Lusine vystoupí společně s projektem Fieldhead 15. dubna v pražském klubu Roxy/NoD. Čekejte spojení inteligentní elektroniky a ambientu z jeho posledního alba A Certain Distance a možná i hitovku Two Dots..
Vybraná diskografie:
L'usine - L'usine (1999; Isophlux)
Lusine ICL – A Pseudo Steady State (2000; U-Cover)
Lusine ICL – Iron City (2002; Hymen)
Lusine - Serial Hodgepodge (2004; Ghostly International)
Lusine - Podgelism (2007; Ghostly International)
Lusine ICL - Language Barrier (2007; Hymen)
Lusine - A Certain Distance (2009; Ghostly International)
FIELDHEAD
Za elektornickým ambientním projektem Fieldhead se skrývá angličan P Elam (mj. působící také v kapele The Declining Winter). Po debutovém čtrnáctiminutovém EP Introductions, vydaném vlastním nákladem, vychází na podzim 2009 jeho první dlouhohrající deska They Shook Hands For Hours na labelu Home Assembly Music. Součástí je i druhý bonusový disk s remixy od projektů jako Machinefabriek, Jasper TX, Seaworthy nebo Library Tapes. Nejblíže má jeho zvuk k projektům jako Stars of The Lid nebo již neexistujícím průkopníkům z devadesátých let Labradford. Naživo přijede podpořen ještě dvěma hudebníky a čekejte spojení elektronických zvuků a ploch s akustickými nástroji.
Diskografie:
Fieldhead - Introductions (EP) (2008; Not on Label)
Fieldhead - They Shook Hands For Hours (2009; Home Assembly Music)
Předprodej:
V síti Ticketportál za 220,- Kč v Roxy, v jiných prodejních místek + poplatek
Na místě v den akce za 280,- kč
Pokud vám Pražákům bylo zatěžko trmácet se v listopadu do Brna na opravdu výtečný festival New New!, pak je tu pro vás další šance, ale tu už byste rozhodně neměli propásnout... Jeff McIlwain, který je v tom hudebním světě po léta znám mnohem více jako Lusine, totiž už 15. dubna představí v experimentálním prostoru Roxy/NoD živou podobu své loňské desky u značky Ghostly International - A Certain Distance! Ani tentokrát však nezůstane na jednom pódiu osamocen a v průběhu večera se tu o další dva hudebníky opře také Paul Elam alias Fieldhead, který tak rád kombinuje elektroniku s kouzlem akustických nástrojů...
Jeff McIlwain aka Lusine je dobrý příkladem toho, jak dělat přes deset let elektronickou hudbu a přitom se nenechat strčit do nějaké škatulky. Rodák z Texasu vystudoval v roce 1998 kalifornský institut CalArts, se zaměřením na elektronickou hudbu dvacátého století a zvukový design pro filmovou hudbu. Získané znalosti pak v praxi využil při komponování hudby pro filmy Snow Angels z roku 2008 (režie David Gordon Green, hrají Kate Beckinsale a Sam Rockwell) a Linewatch z roku 2009 (režie Kevin Bray, hrají Cuba Gooding Jr. a Omari Hardwick).
Poté, co se přestěhoval do Seattlu, začal vydávat na prestižním americkém labelu Ghostly International (mj. Dabrye, Matthew Dear, The Sight Below). V jednom z rozhovorů se Lusine přiznal, že v mládí poslouchal Led Zeppelin, Depeche Mode, Nine Inch Nails i The Cure, prostě všechno, co poslouchá každý normální puberťák. Zásadní zlom nastal až na střední škole, když na jednom školním rádiu poprvé slyšel breakbeat a house. Nic podobného do té doby neslyšel a postupem času jeho fascinace přerostla až v touhu dozvědět se, jak takovou hudbu může zkomponovat sám.
Samotný název projektu má dva možné výnamy, v arménském jazyce znamená "měsíc", po přidání apostrofu je to ve francouzšině "továrna" (L'usine - pod tímto názvem také debutoval v roce 1999). Někde mezi lunárním ambientem a hlukem tovární haly se nachazí i výsledný zvuk tohoto jednočlenného projektu. Experimentální strojové techno v měsíčních paprscích, propracovaná elektronika s robotický vokálem v tom nejjemnějším balení. Na jeho zatím poslední řadové desce A Certain Distance se ještě více přiklonil k jemnějším polohám a vznikla tak kolekce výrazných, hřejivých a zároveň i chytlavých songů, které se nečekaně dobře poslouchají jak v klubu, tak i doma. Experimental pop electronic pro 21. století. McIlwain také přispívá na nejrůznější kompilace nebo remixuje spřízněné projekty (mj. na labelech Mute, !K7, Kompakt, Asthmatic Kitty a Shitkatapult.)
Lusine vystoupí společně s projektem Fieldhead 15. dubna v pražském klubu Roxy/NoD. Čekejte spojení inteligentní elektroniky a ambientu z jeho posledního alba A Certain Distance a možná i hitovku Two Dots..
Vybraná diskografie:
L'usine - L'usine (1999; Isophlux)
Lusine ICL – A Pseudo Steady State (2000; U-Cover)
Lusine ICL – Iron City (2002; Hymen)
Lusine - Serial Hodgepodge (2004; Ghostly International)
Lusine - Podgelism (2007; Ghostly International)
Lusine ICL - Language Barrier (2007; Hymen)
Lusine - A Certain Distance (2009; Ghostly International)
FIELDHEAD
Za elektornickým ambientním projektem Fieldhead se skrývá angličan P Elam (mj. působící také v kapele The Declining Winter). Po debutovém čtrnáctiminutovém EP Introductions, vydaném vlastním nákladem, vychází na podzim 2009 jeho první dlouhohrající deska They Shook Hands For Hours na labelu Home Assembly Music. Součástí je i druhý bonusový disk s remixy od projektů jako Machinefabriek, Jasper TX, Seaworthy nebo Library Tapes. Nejblíže má jeho zvuk k projektům jako Stars of The Lid nebo již neexistujícím průkopníkům z devadesátých let Labradford. Naživo přijede podpořen ještě dvěma hudebníky a čekejte spojení elektronických zvuků a ploch s akustickými nástroji.
Diskografie:
Fieldhead - Introductions (EP) (2008; Not on Label)
Fieldhead - They Shook Hands For Hours (2009; Home Assembly Music)
Předprodej:
V síti Ticketportál za 220,- Kč v Roxy, v jiných prodejních místek + poplatek
Na místě v den akce za 280,- kč